Seiten

Samstag, 20. August 2011

DIY

... jeg faldt over et billede af en lækker lækker hæklet pude i går hos lutter idyl som jeg gik i gang med, men den blev 6-kantet efter 4. runde, ligesom alt andet jeg indtil videre har prøvet at hækle rundt ;) Så jeg prøvede mig frem og her kommer så mit resultat i hækle-volapyk - er vant til at læse tyske mønstre ;)

Faktisk kom lutter idyl´s DIY i dag - kunne den ikke ha´ været kommet i går, HM? ;)  I får min DIY alligevel, for det var et f...... arbejde og jeg er død stolt af mig selv - hæhæ...


LOS GEHT´S :
Hækl 2 lm, i 1. lm hækles 6 fm
Hver runde ender med en kædemaske (så kan man også se hvornår en runde begynder/slutter... vigtigt efter runde nr. 5 hvor det er nemmere at tælle fra udtagning til udtagning...)

1.   2 fm i hver m = 12 m
2.   hver 2. m fordopples = 18 m
3.   hver 3. m fordopples = 24 m
4.   hver 4. m fordopples = 30 m
5.   hver 5. m fordopples = 36 m
6.   den 3. m fordopples, derefter fordopples hver 6. m, slut med 3 fm
7.   hver 7. m fordopples
8.   den 4. m fordopples, derefter fordopples hver 8. m, slut med 4 fm
9.   hver 9. m fordopples
10. den 5. m fordopples, derefter fordopples hver 10. m, slut med 5 fm
11. hver 11. m fordopples
12. den 6. m fordopples, derefter fordopples hver 12. m, slut med 6 fm
13. hver 13. m fordopples

og så´n gør du til du ikke gider mere ;)

Det ser mærkeligt ud, men der er faktisk system i det - håber man kan forstå hvad jeg har gjort!?


2 Kommentare:

Unknown hat gesagt…

Den skal i hvert fald prøves. Har selv siddet og bøvlet med en såkaldt rund pude, der bare ikke blev rund.

RikkeRøjkjær

Christina hat gesagt…

Nej, nej - hvis du vil ha noget rigtigt rundt, så ind til lutter idyl hun har opskriften på de runde puder jeg har lavet et par stykker af! Denne her er kun ok til små ting, på et tidspunkt bliver det sekskantet ;) måske skulle jeg bare fjerne indlægget...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...