Seiten

Sonntag, 13. November 2011

Kugler og hyacinter // Kugeln und Hyazinthen



Kähler´s lækre kreation er som skabt til hyacinter - faktisk kan jeg bedst lide dem som de er nu, på vej op... Jeg synes tit at de begynder at hænge så snart de bliver større - så når de har nået en vis højde plejer jeg at skære dem af og sætte dem i vand. Indtil da nydes de i tomatdåser og Kähler...

Der Kerzenständer von Kähler ist wie gemacht für Hyazinthen - am liebsten mag ich sie jetzt wo sie noch auf dem Weg sind... Wenn sie grösser werden fangen sie häufig an zu hängen, da scheide ich sie dann meistens ab und stelle sie ins Wasser. Bis dahin stehen sie hier überall herum und verbreiten in Tomatendosen und Kähler ein bisschen vorweihnachtliche Stimmung...





Sofa-aften-beskæftigelse er i øjeblikket hæklede kugler - helst i mange forskellige farver - planen er at få lavet en laaang kæde som skal hænge i køkkenvinduet. Endnu en plan, men denne virker overskuelig ;)

Die abendliche Sofabeschäftigung ist im Moment Kugeln häkeln - am liebsten in vielen verschiedenen Farben - der Plan ist es eine laaange Kette zu machen die dann im Küchenfenster hängen soll. Noch einen Plan, aber dieser scheint überschaubar ;)

10 Kommentare:

Unknown hat gesagt…

Nej hvor er de bare SKØNNE de kugler... dem er jeg vilde med:)
Christina den bogholder som står inde på børnens værelse - er det en gammel potteholder eller hvad er det?
Sådan en vil jeg nemlig kigge efter - syntes det er en fantastisk ide til alle bøgerne, men ved ikke hvad jeg skal lede efter?

God søndag:)

Hilsner Vicki

Anna Marie Weinreich hat gesagt…

NYDELIGE billeder! Elsker selvfølgelig de kugler i de skønne pastelfarver :)

Louise hat gesagt…

Super fin ide med de kugler, de er rigtig fine....

Og ja, den kähler er så smuk med hyacinter i, ville ønske den også stod og pyntede i mit hus.... Har netop erfaret den kunne fåes på deres lagersalg... Vicki dit heldige asen :-) :-) Måske en anden gang til mig....

Og jeg kan lige præcis også bedst li hyacinter når de ikke er sprunget ud... Jeg når virkelig at købe mange inden julen er ovre :-)

Kreativista i Boligrum hat gesagt…

Jeg elsker hyacinter, og sikke fin den er i Filucia stagerne.

P hat gesagt…

Så fint med de virkade kulorna. Passar finfint till Kähler. Fin söndag till dig!

Pfefferminza hat gesagt…

Seeehr schöner Plan! Viel Spaß beim Werkeln! =)

Unknown hat gesagt…

uhhhh hvor er din Kähler vase smuk med hyacint i, jeg elsker simpelthen den vase, men den er desværre ikke med på mit budget lige de næste måneder :(
Hvor er den en fantastisk ide med de hæklede kugler, og som så mange ting på din blog, skønne, skønne farver ;o)

De kærligste hilsner
Jill

ffluwer hat gesagt…

Jeg har det ligesom dig med hyacinter. Elsker dem men kan allerbedst lide dem inden de springer helt ud. Det ser rigtig skønt ud - kan godt lide kontrasten med tomatdåsen.

bare WUNDERBAR hat gesagt…

Jeg har også hyacinten stående i kähler vasen.. Det er den fineste vase tingest jeg nogensinde har haft, og du har ret, de er perfekte sammen.. :) Det er sjovt at se dine tomatdåser, jeg lavede også en diy på nogen lignende sidste år.. Vi må tænke ens.. ;)
Hav en go aften..
KH :)

Christina hat gesagt…

mama lola -
faktisk ville jeg prøve med hæklede julekugler, men de blev totalt mærkelige i formen ;) bogkassen fandt jeg på gaden, jeg tror faktisk at det har været en blomsterkasse...

anna -
nydelig er et fint ord :) du skal virkelig lære at hækle :)

louise -
jeg elsker også den vase - nok et af de bedste køb jeg har gjort i lang lang tid, fik den nogenlunde billigt over den blå avis :)

kreativista -
som om den vase er lavet til hyacinter :) faktisk sælger de dem ikke hernede endnu - jeg blev nød til at bestille dem! fjollede tyskere ;)

petra -
når man ikke har tid til det store passede det lige med kuglerne :) et eller andet må! jeg have i hånden ;)

pfefferminza -
diesmal ein einfacher plan ;) und du viel spass beim streichen - der tisch ist ein traum!

demselv -
tak skal du ha´ :) det er jeg glad for at høre! ja, vasen er smuk - jeg giver ikke mange penge ud til det store, men denne her skulle det bare være... den pynter selv uden blomster :)

ffluwer -
tomatdåser og blomsterløg passer bare så godt sammen :) og vi spiser utrolig meget tomatsuppe så jeg har altid en masse på lager ;)

rakel -
da jeg købte vasen i sommers var en af de første tanker at hyancinter da måtte passe perfekt til "koppen"... og jeg glæder mig til de blå - hvad hedder de mon på dansk, perlehyancinter? faktisk blev jeg nød til at bestille nogen, da de hernede først kommer i butikkerne i midten af december -tsts!!!
tomatdåse som vase er en "gammel" ting herhjemme - vi spiser så meget tomatsuppe og de er så fine med forårsløg i. men jeg har sjældent pimpet dem, det var masking tapens skyld ;) ellers kan jeg nemlig godt li det rå med det søde.
kh tilbage :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...