Seiten

Mittwoch, 23. November 2011

Sort // Schwarz




I sommers pillede vi vores loftlampe ned - her så lidt ud som i en tyrkisk mandecafe´ - høhø -
lidt a la nøgen pære hængende fra loftet lige i midten.. Lige siden har vi ledt efter en
eller flere fine lamper. Og siddet i halvmørke omkring et alt for lille sofabord ;)
Nu er bordet større og på min IKEA tur i går - jeg henter tit puder der som jeg slagter for
deres fyld - faldt jeg over denne skæppeskønne og dejligt nok, også ret billige lampe.
Den har noget industri-noget over sig og jeg kan godt lide at den er sort.
Den passer fint ind i den mere enkle del af stuen og lyset er godt.
IKEA kan altså godt en gang i mellem :)

Mønsteret på det lille billede har jeg set flere gange herinde og det fascinerer mig på
grund af det enkle og de fine streger - efter lidt leden, hvor var det nu jeg havde set den,
fandt jeg endda en DIY inde hos Trine. Hun laver de mest fantastiske tegninger!
Jeg ville bare lige prøve og sad faktisk til langt ud på natten - det er så afslappende at lave
og tiden fløj bare afsted. Måske det kunne være en julegaveide, fin i en sort ramme?

Nachdem wir im Sommer die Deckenlampe runtergenommen haben - es sah ein bisschen
aus wie im türkischen Männercafe - höhö - grelles Licht direkt aus der Mitte der
Decke, suchten wir eine oder mehrere schöne Lampen. Jetzt können wir an einem
grossen Sofatisch sitzen und das mit Licht! Dank IKEA... Sie können doch manchmal ;)
Die Lampe hat was industrielles und ich mag dass sie schwarz ist - passt super
in die eher schlichte Ecke unseres Wohnzimmers. Und sie war auch nicht teuer :)

Das Muster auf dem kleinen Bild habe ich bei Trine gesehen - sie macht ganz viele
Zeichnungen in der Art - ich finde sie alle grossartig. Vorsicht, das Zeichnen der Dinger
macht süchtig - ich sass gestern bis, hmmmm, viel zu spät und konnte überhaupt nicht
aufhören. Ich stelle es mir schön vor in einem schwarzen Rahmen - vielleicht als
Weihnachtsgeschenk? Ich bin jedenfalls hooked :)

4 Kommentare:

Skjerstad hat gesagt…

Denne lampen er veldig fin :) Herlig med svart som bryter opp i en fargerik stue ( liker at du har mange fine farger i stua :) Ikea blandet med brukt er en fin mix !

Klem fra Janne

Anonym hat gesagt…

Fin fin lampe - ja, ikea kan rent faktisk have nogle gode (og billige) løsninger engang imellem :) Jeg var en overgang så umådelig træt af ikea - men nu er jeg ved at nærme mig dem igen, og i kombinationen med andre personlige sager/møbler, så kan det være helt godt :-)

Sukkertøy for øyet hat gesagt…

...Denne lampen er ultra kul! Et herlig alternativ til den mye dyrere varianten fra Jielde.
Jeg har også denne lampen og DIGGER den :)

KRAM

Christina hat gesagt…

janne -
ja, den er fin :) og sort giver lige det "kant" som pastelfarverne har brug for...

polkapigen -
sådan har jeg også haft det længe med ikea - faktisk har jeg i laaang tid kun købt lys der ;) det eneste fra ikea her er vores sofa fordi ikea der bare er go i prisen og så vores køkkenelementer.. og så er jeg vild med deres udvalg af danske madvarer :))))

sukkertøy for øyet -
den er nemlig ret så flot og den klæder vores stue :) ligner luksus :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...