Seiten

Montag, 27. Februar 2012

Nyt & brugt // Neues und Gebrauchtes


Jeg har fundet de lækreste forårs-smæk-bukser til mindstemanden i vores børnesecondhandbutik - mine unger har altid haft Osh-Kosh-smækbukserne i mælkedrengestriber, et mærke som har holdt sig herned helt siden 70érne. De sidder fint, klemmer ingen steder og er bare så fine - jeg tænker at de snart kan komme på med et par strømpebukser nedenunder og måske sammen med Holly´s kløvertrøje - mums...
Og til de lidt koldere dage er vesten/undertrøjen så endelig blevet færdig - det blev til et ud-af-hovedet-mønster, noget jeg ikke har prøvet før - men er ganske tilfreds med resultatet. Egentlig bruger vi veste og i det hele taget uld-ting mest til om natten, Frans er et barn som ikke kan holde ud at sove med dyne eller i det hele taget med noget over sig - han ligger altid uden og jeg nænner ikke at putte ham i en sovepose når han nu ikke kan lide det - altså er det med at holde ham varm om natten - så hertil er det fint med sådan nogle undertrøjer. Der skulle lige en fin lille detalje på, mere for min skyld...

Ich habe diese leckere Osh-Kosh Latzhose im Second Hand gefunden - meine Kinder sind alle mit denen aufgewachsen, nur als kurze Hose hatten wir nie welche. Bald ist es Zeit dafür, mit Strumpfhose untendrunter und einer seiner süssen dänischen Shirts...
Und für die kälteren Tage und Nächte die wahrscheinlich noch kommen werden, ist endlich die Weste oder das Unterhemd fertig geworden - das erste Mal freestyle Stricken - ist aber dafür ganz gut geworden - finde ich... Eigentlich brauchen wir solche Hemden oder überhaupt Wollsachen meistens Nachts weil Frans es nicht leiden kann zugedeckt zu sein bzw. immer ohne Decke schläft. Ich mag ihn deswegen nicht in einen Schlafsack stecken und um ihn warm zu halten haben wir viele Wollwesten und Unterhemden etc. Perfekt für kühle Nächte und kühle Sommerabende. Ich werde noch mehr stricken, finde sie total süss :) Ein kleines Detail unten rangenäht, für mich...



4 Kommentare:

Hyggestunder hat gesagt…

Sikken en sød vest :) Har du brugt 100% uld? Har selv strikket en vest i uld, men drengene nægter at have den på, fordi den kradser. Så jeg tager gerne imod gode råd, for uld varmer jo mest :)

Udda Bella hat gesagt…

Ohhhh så fin en blog du har! Skønne billeder! Og den fine brune vest, er selv ved at strikke en, bare i farven lilla!

Christina hat gesagt…

hyggestunder - tak :) ja, jeg har brugt uld, men en blød kvalitet - noget der hedder "soft wolle", som også kan vaskes i maskinen. jeg kan heller ikke holde kradse-uld ud :)

udda bella - takker :)))) velkommen til - bliver altid så glad når der kommer nye læsere til :)
lilla er også flot - jeg prøver bare at lave noget som passer til resten af "klædeskabet" ;)

Hyggestunder hat gesagt…

Tak for dit svar :0) Jeg må på jagt i garnforretningen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...