Seiten

Samstag, 14. April 2012

ting i Berlin // ting in Berlin





Jeg har længe gerne ville en tur til ting, en lille butik i Prenzlauer Berg - som under andet sælger danske ting og sager. Det blev til fødselsdagsgaven fra veninden at tage derind sammen og så måtte jeg finde lidt godt til mig selv - sådan nogle gaver synes jeg altså er ret fine... ting er en fin lille butik med en sød dansk pige bag det hele, en masse lækre ting og sager dog ikke så meget danskt som jeg havde håbet. Der var dog en del teakmøbler, som jeg allesammen kunne have taget med mig hjem havde vi haft plads.. Lidt Liebe ringe og REL æsker - fint papir og andre småting var at finde i den danske "småtings" afdeling. Jeg fik den fine æske og lidt papir med hjem i en dejlig forårsgul farve, som jeg glæder mig til at finde plads til. Og så fandt jeg en opslagstavle-fugl eller en bordskåner-fugl, som skal bearbejdes lidt før jeg viser den... Alt i alt en dejlig dag i midten af det nye Berlin - der var marked på Kollwitzplatz og en masse udendørscafeer med utrolig mange småbørnsfamilier som sad og nød solen og kaffen. Engang imellem spørger jeg mig hvorfor jeg i sin tid flyttede fra midt Berlin - men jeg ved jo godt hvorfor og lige så snart jeg er hjemme igen så er den der følelse væk.

ting, auf Deutsch "Sachen", ist ein kleiner Laden in Prenzlauer Berg - es werden unter anderem dänische Möbel, hauptsächlich Teakholz wie es früher bei meiner Oma gab - strenge Formen und minimalistisch, aber mit dem dänischen Retrostil zusammen sehr passend - und ein wenig Kleinkram-Lecker-Sachen verkauft. Meine Freundin schenkte mir zum Geburtstag einmal Laden gucken und was aussuchen dürfen - diese Geschenke sind die aller allerbesten... Mit nach Hause kam eine schöne Kiste / Schubladenschachtel von Rie Elise Larsen - sie entwirft Sachen aus Papir und ihre Kollektionen sind in DK sehr gefragt - eine Rolle Papir in schönem Frühlingsgelb und einen Vogel aus Kork, den werde ich erst verschönern und dann zeigen. Ein schöner Tag mitten in Berlin - manchmal frage ich mich ja schon warum ich von  Kreuzberg weggezogen bin, wo ich doch eigentlich ein Stadtmensch bin und es liebe shoppen zu gehen ;) Aber sobald ich wieder zu Hause bin ist das Gefühl was zu verpassen auch schon wieder weg...

5 Kommentare:

Unknown hat gesagt…

Nå fikk jeg lyst til å reise til Berlin. Har aldri vært der.
Klem, Drude

Unknown hat gesagt…

Jeg har også været der et par gange og jeg skal helt sikkert derned igen. Måske bare mig selv, måske med manden min. Og suk hvor er det den skønneste by.

Davids Engle hat gesagt…

Ting er en´supersød butik. Jeg vidste dog ikke, at det var en dansk kvinde, der stod bag. Så en del dansk keramik i flere forskellige butikker, da vi var dernede sidst.
Er altså næsten helt misundelig på, at du bor i den skønne by. Har lige lejet lejlighed i Friedrichshain i juli måned, og jeg glæder mig sindsygt meget til at skulle tilbringe en uge i Berlin.
Knus og tillykke med fødselsdagen....
Kate

Skjerstad hat gesagt…

Så trivelig det ser ut i Berlin :)
Jeg har aldri vært der, men har virkelig veldig lyst !
Ting ser ut til å være en herlig butikk :)
Sikker på at dere koste dere masse.
Og det er alltid godt å komme hjem ;)

Klem fra Janne

Christina hat gesagt…

Drude -
Berlin er en dejlig by, helt bestemt en rejse værd.. Især her til foråret.

Rikkerøjkjær -
Jeg ser det jo nok lidt med andre øjne nu man har det omkring sig hver dag - jeg synes jo at Kbh er helt fantastisk :) hver dag der er en fest :))))

Kate -
Det er en sød butik men jeg havde håbet på flere danske ting.. Kan du huske hvor du så dansk keramik hernede, så skal jeg nemlig der hen :) Fhain er dejligt, det er skægt som den østtyske del har vundet danskernes hjerte, før i tiden var det kreuzberg 61 og 36 - mit gamle område...

Janne -
Definitivt et besøg værd, men så en lille uges tid så man har tid til andet end at shoppe og gå på loppemarkeder ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...