Seiten

Freitag, 18. Mai 2012

Ahhh...


... en god dag - vi havde kaffe-sludder-besøg fra en dansk børnehave og se hvad de havde med, de søde damer og mænd... Blade, blade og blade, 2 dejlige Mano-kopper og kammerjunkere - sammen med den nysyede nederdel ser det ud som sommer, som det næsten også var hernede i dag... Så kan dagen næsten ikke blive bedre - nu vil jeg smække benene op og læse danske blade til jeg ikke gider mere... Tusind tak Lizet :)

... ein guter Tag - wir hatten Besuch von den ErzieherInnen eines dänischen Kindergartens und guck was sie mitgebracht haben... Meine dänischen Lieblingszeitschriften, 2 tolle Mano-Tassen und kammerjunkere - die Kekse für die Dänische Buttermilchsuppe - zusammen mit dem neugenähten Rock sieht es fast sommerlich aus - sowie das Wetter heute hier war. Viel besser kanns nicht werden - ich werde jetzt die Füsse hochlegen und meine Zeitschriften alle alle lesen...

5 Kommentare:

Anette hat gesagt…

Hej Christina.
Altid skønt med nye blade og magasiner. Fine kopper du har fået :-)
Jeg er lidt nysgerrig. Du skriver i din profil, at du er religionspædagog, hvad er det?? Det har jeg aldrig hørt om.

God aften til dig og dine

Christina hat gesagt…

fru lyserød -
jeg har det jo lidt svært med hensyn til at få fat i de danske magasiner, så hver gang der lander nogle her er det en lille fest :) jeg er uddannet religionslærer - hernede kalder man det sådan, da det er et studium indholdende pædagogik og teologi - ikke som de rene teologer, som så går hen og bliver præster...
god aften også til dig :)

bare WUNDERBAR hat gesagt…

Underviser du så kun i lige prøcist det, og er det så fordi du er troende eller? :)
Sikke dejlige ting, dem kan jeg godt forstå du nyder.. :)

Christina hat gesagt…

rakel -
fordi jeg synes at teologi er spændende, det har for mig ikke så meget med tro at gøre, mere om en formidling af værdier, om du vil kristlige - etik og religion som grundlag for "at være menneske", en måde at forklare og forstå forhold mellem mennesker.. der er så meget psykologi i religion, jeg synes at det er en fantastisk måde at beskrive mennesker og deres inderste på. religion er for mig et slags billedsprog som fortæller menneskehistorie og som skal fortolkes, ellers bliver det nemt bare historier som er tørre og ikke relevante for nutiden. er jeg troende? nej, ikke som måske forventes.. jeg tror på kærligheds budskabet, jeg er fascineret af menneskesynet i den tykke bog og jeg ææælsker højsangen :) hvis religion er en måde at forklare livet på, så er jeg vel troende, men bitte uden dogmatisme... Huuuuu, det var en lang smøre...

Christina hat gesagt…

ha ha, sikke dog et sprog, det er lidt svært at beskrive det på dansk, på dette område er jeg helt 100% tyskpræget ;) så tilgiv mig lige :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...