Seiten

Donnerstag, 24. Mai 2012

Mere oldemorfirkanter, lidt blå og de fineste gaver... // Mehr gehäkeltes, bisschen blau und die schönsten Geschenke...


Jeg kan ikke lade være - jeg får altid startet på noget nyt hækletøj før jeg er færdig med det påbegyndte. Denne gang skulle jeg altså bare prøve med sort garn og det giver nøjagtig den effekt jeg havde forestillet mig. Godt nok er de andre farver jeg har brugt de evigt samme som altid, det er jo dem jeg bruger til Dodo´s tæppe... Men det fine og nuttede forsvinder med det sorte og det kan jeg godt lide. Og så har jeg ladet mig inspirere af Louise til at få malet lidt med lyseblå - egentlig ville jeg ha´ malet hele kassen - meeeen faktisk er træet sammen med lige nøjagtig den lyseblå en helt sød kombination... Er endnu ikke helt færdig for jeg havde kun en mini-portion farve tilbage hvoraf halvdelen var tør - måske skulle man lære at lukke lågene på dåserne? Så måske går det hen og bliver til et ufærdigt projekt som så mange, alligevel er den blevet fin nok til at blive indviet når den er tør...

Ich kann es nicht lassen - immer schaffe ich es etwas neues anzufangen bevor ich das angefangene fertig habe - ja, es geht ums Häkeln... Diesmal wollte ich unbedingt mit schwarzer Wolle etwas machen und der Effekt den ich mir erhofft hatte ist da - endlich mal nicht süss und fein und das mag ich gerne - bisschen Kontrast tut gut zu all dem weissen hier... Und dann habe ich meine uralt Holzkiste angestrichen - eigentlich wollte ich die ganze Kiste streichen - aber ich finde die Kombination hellblau und Holz ziemlich gut, überhaupt ist hellblau gut - aber auch hier ist es der Kontrast suuuuper. Ich wurde allerdings nicht ganz fertig - denn irgendjemand hat vergessen den Deckel von der Farbe richtig zuzumachen - also war nur ganz unten auf dem Boden einen hellblauen Rest den ich rauskratzen musste... Tsts..



Og så var det helt uventet doppeltgavetid - i går lå der en fin pakke fra søde Dorte med stof og lækkerier og papir i... En overraskelsespakke som jeg bare blev sååå glad for! Salmiakkerne er væk og pålægschokoladen bliver der kigget meget langt efter, den bliver rationeret, simpelthen! Stoffet er landet øverst i min bunke af fine stoffer som ligger fremme og papiret skal da helt sikkert bruges til noget kasse-noget. Tusind tak kære Dorte - der ramte du lige plet.
Den anden gave fik jeg af min Iris - en kollega fra tiden på skolen, hun ved at jeg elsker kander i pastelfarver, hun har fundet den lyserøde jeg har og forleden kom hun med denne lille lækre gule sag som hun har gemt på siden sin egen barndom - jeg knuselsker den allerede og den har fået ærespladsen i køkkenet.  Det er bare så dejligt når man er tænkt på...

Und dann war es Geschenkezeit - doppelt sogar. Gestern lag ein feines Paket aus Dänemark in meinem Briefkasten - von einer dänischen Bloggerin, Dorte - deren Blog ich sehr gerne mag. Ein Überraschungspaket voll mit dänischen Leckereien - Lakritze, Schokolade, das schönste Papir und wunderbaren Stoff. Der Stoff ist schon oben auf meinem Stapel mit den schönsten Stoffen gelandet und das Papir wird ganz sicher eine Kiste schmücken... Sowas macht glücklich! Und dankbar und es ist einfach toll!
Das andere Geschenk kommt von Iris, eine ehemalige Kollegin die weiss dass ich pastellfarbene Kannen liebe. Sie hat schon mal für mich eine auf dem Trödel gefunden - diesmal kam sie mit dieser Mini-Schönheit an! Hat sie seit ihrer Kindheit gehabt und jetzt darf ich sie haben - ich liebe sie jetzt schon und sie hat den Ehrenplatz in der Küche bekommen. Danke meine liebe Iris!


5 Kommentare:

Guy en Dina hat gesagt…

Wish I understood your language...love your pics!

Unknown hat gesagt…

Så fine gaver ! Den lille kande er da bare skøn :-)
Jeg kender det godt- nye ideer opstår og man kan ikke vente, med at prøve dem af :-)

Håndarbejde skal der til hat gesagt…

Dejligt at der er andre end mig der,.. Har en for kærlighed for mormor firkanter :-D

Hyggehygge
Marianne

Christina hat gesagt…

fete des gamins -
thanks a lot - what a lovely comment :) for the most its like "i did crocheting blablala and the sun was shining blablabla blabla" ;) you can use the google-translator, it doesn´t work really good but you will understand and have a good laugh ;)

losarinas mor -
den er nemlig fin - først havde jeg overvejet om den skulle lande i legekøkkenet, men nej, den er min ;) det er frygtligt (dejligt) at have 1000 ting i gang på same tid - go dag til dig :)

marianne -
jeg kan også godt lide at lave dem, de er så dejlig nemme :) og ja, der er nok en maase derude som har en masse igang på samme tid og som nok heller aldrig bliver færdige ;)

by.bak - interior & lifestyle blog hat gesagt…

Hov, det havde jeg slet ikke set. Hvor godt at du kan bruge det hele, det regnede jeg nu også med :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...