Seiten

Montag, 11. Juni 2012

Pallesofa under æbletræet // Palettensofa unterm Apfelbaum



Jeg tror langsomt på tankernes og ønskernes vilje - har længe gået med netop sådan et palle-sofa-hygge-sted i tankerne, men har ikke fået taget mig sammen til at finde ud af hvor man kan få fat i dem brugt. I dag så på vej til børnehaven ligger denne her i vejkanten... Den skal males hvid så den ikke går i et med trægulvet og så tror jeg at jeg skal have en skumgummimadras på med noget markisestof så den kan holde ud at ligge udenfor i dårligt vejr også. Og så er jagten gået ind - der mangler lige enten 1 eller 3 til - så er der plads til os allesammen... Jeg havde glædet mig til manden kom hjem til aften, så den kunne indvies med et glas rødvin og nogle stearinlys og et par tæpper mod aftenkulden - desværre regnede det... I det mindste nåede jeg en halv time under æbletræet med en kaffe inden alle kom hjem fra skole... Og mon ikke vi nok skal få mange hyggelige timer på den i sommerens løb..

Ich glaube langsom an die Macht der Gedanken und Wünsche... Wollte schon lange so eine Paletten-Sofa-Chill-Ecke auf der Terrasse haben, aber habe mich bisher nicht darum gekümmert wo ich Paletten herbekommen soll... Heute dann, auf dem Weg zum Kindergarten liegt diese Palette am Strassenrand. Zum Mitnehmen... Mit weisser Farbe und eine Schaumgummimatratze mit Markisenstoff wird das Sofa auch regentauglich und kann bis zum Winter draussen bleiben.
Hatte mich gefreut die Ecke heute Abend mit Mann und Rotwein, Kerzen und warme Decken einzuweihen - leider musste es ausgerechnet dann regnen als wir endlich Zeit gehabt hätte. Wenigstens habe ich es heute eine halbe Stunde mit nem Kaffee in der Ecke unterm Apfelbaum geschafft...

17 Kommentare:

Louise hat gesagt…

Ja så ligger man her vågen med største barnet der er rykket ind pga en drøm!!!! Så kan man jo lige tjekke Blogland...

Det ser sørme ellers fint ud, vildt hyggeligt... Spekulerede fluks i hvor jeg ku placere sådan en... Ved det altså ikke, men vil ret gerne ha et retro dræmmesenge på græsset...

Er sikker på i får mange skønne sommerstunder der!!!

Christina hat gesagt…

En drømmeseng faldt jeg også over i dag - men det var bord eller drømmeseng - ja, jeg har fundet et lille bord til :) den var endda retro men ikke klar i farverne.. det bliver fint når pallen bliver hvid, det glæder jeg mig til at få gjort :) men først blev bordet malet og i morgen er det tøøøørt hurra - sov godt allesammen...

Christina (Carla og krudtuglen) hat gesagt…

det ser virkelig hyggeligt ud!.
K.h.
Christina

Davids Engle hat gesagt…

Jo for pokker. Der kan i rigtig ligge og flyde ud allesammen.
Er også helt forelsket i tæppet på stolen. Fantastiske farver.
Hvis du gider, må du da germe lave en lille Berlinguide med nogle gode tips til os danske, der skal ferierne i Berlin i løbet af sommeren. Hvis du altså har tid og lyst.
Knus fra Kate

Maj♥ hat gesagt…

Shit (undskyld!!) - hvor ser det godt ud!! Så hyggeligt!!!
Der får I uden tvivl mange fantastiske stunder!!
Tror da vist selv jeg skal til at lede efter lidt gamle paller - her i huset har manden desværre skåret den slags op til pindebrænde inden jeg har set mig om:) Det må være slut nu... Hård hud på samvittigheden:)
God dag til dig!

3. sal til højre hat gesagt…

wauw det ser indbydende ud! :)

Skjerstad hat gesagt…

Så heldig du var da , som fant en sånn i veggrøften !
Det ser veldig koselig ut :)
Og med en madrass på toppen, blir jo dette et perfekt sted.
Det blå vatteppet er jo bare skjønt også !!
Får håpe dere får fint vær i kveld, så dere får kost dere skikkelig ;)

Klem fra Janne

Maria Schwartz hat gesagt…

Aj, det var dog det hyggeligeste jeg længe har set!!! :-) Glæder mig bare til at få en have!

Julie hat gesagt…

Wauw sikke et fund! Tror det bliver helt top, når den bliver hvid.

Christina hat gesagt…

christina -
det er det faktisk også, og når der først kommer madras på eller indtil da lidt flere tæpper og når den er malet så er den bare fin :)

kate -
allesammen vidst først når jeg har fået fat i en til - er spændt på om jeg overhovedet får plads på den, det bliver nok ungerne som hænger der ;) det med en berlin-guide har jeg skam tænkt på, synes bare at der er så mange bloggere som virklig har skrevet nogle fantastiske indlæg om berlin, ida fra midtimellem f.eks. har en masse gode tips på hendes blog. tror at når man er på ferie hernede så får man set og oplevet mange flere ting end når man bor her... du skrev engang at du havde fundet en masse dansk keramik hernede, jeg finder f.eks. så godt som aldrig noget... hvor har du set det??? men der kommer sikkert af og til et par indlæg når vi er undervejs...
måske skulle jeg samle mine under en berlin-dims i sidebaren eller noget...

maj -
øv hvor ærgeligt at manden har hugget dem til brænde, det er da tarveligt ;) tror faktisk slet ikke at det er så svært at få fat i dem, den nærmeste byggehandel har sikkert et par gamle som man kan få med hjem... det er bare lige det der med at få det gjort...
hårdhud - hæhæ ;)

3.sal til højre -
ja, når det ikke regner, for lige nu ligger den der palle helt nægen på terrassen og det ser sgutte indbydende ud - jeg må snart få den malet og så kan jeg i det mindste stille blomster ovenpå når der nu ikke kan ligge tæpper ;)

janne -
desværre skal det regne her de næste 2-3 dage så vi bliver lige nød til at vente... men så! skal der bare hygges :)

moster maria -
tak skal du ha´ :) en have er altså bare luksus, det kan jeg godt forstå du savner... min mor havde engang et rækkehus ned ved volden - med lille fin have, det er da der I skal hen :)

julie -
ja, hvid farve gør underværker :) så ser det heller ikke så fjollet ud når den står der og glor uden madras, dyner og tæpper... bliver lige nød til at vente på at den tørrer, så skal jeg i gang :)

Sonja hat gesagt…

Wow, was für eine tolle Idee! Ich wünsche mir schon so lange eine Chill-Ecke für den Garten. So eine Palette ist ja so praktisch, weil man sie ganz einfach und platzsparend wegpacken kann, wenn es regnet! Habt ihr ein oder zwei Paletten genutzt?
Liebe Grüße! Sonja

Christina hat gesagt…

sonja -
ich habe nur eine benutzt, suche aber noch eine für daneben damit alle platz haben... ich werde sie noch weiss lackieren dann können sie auch beim regen draussen bleiben... lg christina

Maria Schwartz hat gesagt…

Ja, vi er skrevet op til rækkehus i hele Rødovre.. Men vi overvejer kraftigt huskøb, så nu må vi se hva det bliver til.. ;-)

Davids Engle hat gesagt…

Hej Christina
Ja du har ret i dine betragtninger omkring en Berlin-guide, og jeg har også læst Idas indlæg om hendes sidste tur, men alligevel:-) Jeg kom til at tænke på det, da jeg så dit indlæg om et loppested udenfor byen. Vi skal i bil til sommer, så det ville være en mulighed for os at smutte derud.
Jeg så i øvrigt dansk keramik i Oranienburger Str. tror jeg det var. Der var et par livsstilsbutikker på begge sider af gaden. Blandt andet også en butik med en masse indisk plastichejs. Kan desværre ikke huske, hvad den hed. Nå men jeg skal nok lade dig det vide, når jeg husker det/kommer forbi igen.
Kate

Kristin hat gesagt…

Sikke et lækkert hyggehjørne. Håber du hurtigt finder de sidste paller til hjørnet. Den bliver fin i hvid

Christina hat gesagt…

moster maria -
set paa længere sigt er det nok smartere at købe - held og lykke med det :)

kate -
faktisk tror jeg at I danskere kommer mere omkring naar I er hernede end jeg gør ;)
saa skal jeg vidst til kreuzberg og kigger keramik :) tak for tippet :)

kristin -
ja og nu er den malet - sikken et arbejde... faktisk havde jeg fat i en mand med paller i gaar, han var ved at lade sin lastbil - men han ville desværre ikke af med nogen af sine lækre stykker ;)

lotto result today hat gesagt…



Before designing your poster, dine egne t-shirts,egne banner,egne flag,logo,USB stick,banner etc spend time planning ahead,
You can get the best tips by visiting our website, Check out please: Design dine egne plakatter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...