Seiten

Montag, 3. Dezember 2012

Jul - trods alt...

Jeg ved at mit sidste indlæg for mange sikkert har været grænseoverskridende og måske hører det heller ikke til herinde - men jeg så det som min eneste mulighed for at komme af med tanker og ord i en for mig fuldstændig uforståelig situation - min far døde og blev begravet og jeg fik ikke lov at tage del... Jeg vidste det ikke, jeg fik ikke noget at vide... Ingen mulighed for afsked overhovedet... Jeg tror aldrig at jeg kommer til at forstå dette - med forstanden måske, men aldrig med hjertet... Jeg takker for jeres fine beskeder og mails - det gjorde godt at få luft og blive hørt...


Det bliver også jul her, selvfølgelig gør det det...
Vores julerier består i øjeblikket mest af de små ting... Vi tænder masser af lys og laver æble-nellike-kanel te som breder den fineste juleduft i hele huset... Vi hører julemusik og spiser mandariner... Pakker de første julegaver ind og pynter lidt her og der... Stille og roligt er det og jeg tror at vi alle har brug for netop det. Vi giver os lov til at være langsomme og sørgmodige og det er faktisk ok...

Inde hos min mindste står vores jule-krybbe med hjemmestrikkede Steiner får og et kæmpe-æsel og en lille hæklet hellig familie... Det er jul når den er kommet frem... Trods alt.



10 Kommentare:

Unknown hat gesagt…

Det gør mig ondt.
Det er svært at miste sin far og det virker som om, du desuden har gjort det under nogle meget triste omstændigheder.
Godt I er sammen i sorgen og kan passe på hinanden.

Davids Engle hat gesagt…

Hvor er jeg ked af det på dine vegne. Godt, at du har din dejlige familie. Og det skønne ved børn er, at de kræver én og tvinger os til at forholde os til livet. Selvfølgelig bliver det jul i år i Jeres dejlige varme hjem. Er glad for at du kan nyde den, trods dit savn.
De bedste hilsner
Kate

Unknown hat gesagt…

Så utrolig trist det med din far, men for en vakker og original julekrybbe. Den kan man glede seg over tross alt. God klem, D

Hege hat gesagt…

Kondolerer - pass godt på deg selv, dette høres svært tungt ut. Klem

Marina hat gesagt…

Selvfølgelig hørte indlægget tilherinde. Det var så fint og enkelt og smukt og når en sorg fylder som din naturligt gør så har man også brug for at få det fortalt på sin blog, fordi en blog netop er personlig (også selvom det kun er en del af en selv man viser frem). På samme måde siger man jo også på sit arbejde eller til sine bekendte når man bærer på en sorg.

Sender dig store kærlige kram og mange tanker

Anonym hat gesagt…


hallo,

übersetzt du nicht mehr alles.

wir können das nicht lesen.

schnief...

3 engel

Unknown hat gesagt…

Ej det lyder ikke rart. Det er jeg ked af at høre- Det er svært lige at finde de rigtige ord når nogen mister. Men hvor er det dejligt at I får julehygget lidt.

freuleinmimi hat gesagt…

Was für eine witzige Krippe :-)))
Liebgruss, mimi

Maria hat gesagt…

Av av av. Det gør mig ondt at læse.
Selvfølgelig hører det også til herinde. det er din blog, og ikke hvis ikke her, hvor så ?!
Jeg håber julen bliver god og julet alligevel.

Fint krybbespil i øvrigt, er ret vild med de store smil :)

Kram Maria

Mqwist hat gesagt…

Selvfølgelig hører det til her inde... Det er dit univers og sådan en begivenhed må om alt andet være en markant Milepæl!!! Desværre!!! Jeg ønsker dig alt det bedste og håber at du selv kan få skabt en naturlig afslutning som man normalt kan få lidt ved en begravelse....

Jeg sidder tilbage og tænker... Hvad gik galt?? Hvorfor fik du ik lov???

Håber at julefreden får lov at kigge ind i dit sind!

God aften

- Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...