Seiten

Dienstag, 15. November 2011

The real kitsch...






Det her er en Wanderkrone ;)
En vandrende krone - altså en krone som ikke bor nogen steder, men som skifter ejermand/kvinde
hvert år til jul. Iris og jeg skiftes til at have den og i år er det Iris´ jul med vores kitsch-krone.
Før man giver den videre skal man pynte den med noget fint eller julet eller bare noget man synes
passer... Iris er hende der hænger alle øre(n)ringene på, det er mig med knapperne og sølvpapiret ;)
I år får Iris den tilbage med en lyserød knap med gult bånd og en gul/lila hækelblomst.
Jeg synes at den er fin, selvom den faktisk lige er på grænsen til det jeg jeg kan holde ud -
men hva´, når man ikke gider kigge på den i juli så kommer den ind i skabet...
Lige til december hvor vi så elsker at tage den frem igen :)


Das hier ist eine Wanderkrone ;)
Also eine Krone die nirgends wohnt und jedes Jahr zu Weihnachten den Besitzer wechselt.
Iris und ich wechseln uns ab und dieses Jahr geht die Kitsch-Krone zu ihr.
Bevor man die Krone weitergibt muss man sie schmücken, Iris ist die mit den Ohrsteckern
und ich bin die mit den Knöpfen und die Alufolie ;)
Iris bekommt sie dieses Jahr mit nem rosa Knopf mit gelbem Band und ne gelb/lila gehäkelte Blume wieder.
Ich finde die Krone feeeiiinnnn, obwohl sie hart an der Grenze zum Oberkitsch kratzt -
aber wenn ich sie im Juli nicht ertrage kommt sie in den Schrank...
Bis Dezember wo ich sie dann wieder super finde ;)


2 Kommentare:

frkmus.dk hat gesagt…

Jeg syntes nu den er ret så flot. (Men jeg har vist også en svaghed for alt der er kitsch) Og faktisk er det en rigtig god ide til lys. Man kan vel pynte den med de farver og ting man nu engang kan lide.

Hilsen Gitte

Christina hat gesagt…

så er vi da to som er lidt til kitsch ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...