Seiten

Mittwoch, 14. Dezember 2011

Mini-træ med mini-flag og noget der skulle være en DIY... // Gehäkelte dänische Fahnen...




Jeg har hæklet flag til vores lille bitte træ - nemt at gå til, hurtigt og sødt...

Sådan her har jeg gjort : jeg har brugt almindeligt bomuldsgarn og nål nr. 2,5.
Hækl 5 luftmasker og vend med 1 luftmaske - hækl 4 rækker på denne måde og du har et lille flag. Måske skal du også kun hækle 3 rækker for at få den rigtige form, det må du se... Sy enderne fast eller brug dem som ophæng - jeg har syet dem fast og brugt en tynd sølvtråd som ophæng i stedet for.
De hvide kryds er syet på idet du starter der hvor alle trådene skal mødes for at ligne et flag - hm, det her er jeg altså ikke så skrap til ;) Du syer bare rundt om flaget og tilbage i hullet du startede i - giver det mening??? 4 gange indtil du er færdig - klip tråd og lav en lille doppeltknude på bagsiden - tadaaa - færdig...

Ich habe kleine dänische Fahnen gehäkelt - und mir mit einer Häkel-DIY versucht ;) auf Dänisch versteht sich, denn ich gehe einfach mal ganz frech davon aus dass Ihr nicht unbedingt dänische Fahnen häkeln wollt? ;)

3 Kommentare:

Unknown hat gesagt…

Rigtig søde flag.
Jeg har netop fyldt to kage dåser med julebag - to kagedåser der er nøjagtig magen til dem på dit billede :)

God jul til dig og dine

Laila hat gesagt…

Jeg har lige lært at hækle, så måske skulle næste projekt være dine flag, for de ser da overkommelige ud for en nybegynder som mig ;-)

Christina hat gesagt…

laura -
lækre dåser :) jeg har også endelig fået fyldt min ene op - i hvertfald halvt ;)

laila -
de er nemme at starte med, man skal ikke tælle så meget og de er hurtige færdige - håber at du kan finde ud af min forklaring ;)
god fornøjelse :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...