Seiten

Freitag, 13. April 2012

Forspiring af yndlingsblomsterne... // Lieblingsblumen vorziehen...



I går, mens Frans sov til middag gik jeg i gang med at lave små poser af aviser til forspiring af blomsterfrø. Sidste år var jeg for sent ude med plantningen, blomsterne kom ret sent og blev aldrig ret store - de fleste spirer blev spist af dræbersneglene. I år er jeg forhåbentlig i god tid og har tænkt mig at plante de fleste af blomsterne i krukker og potter - håber at det holder sneglene lidt væk... Det er ret nemt at lave de små poser uden den der pottedims. Jeg klipper avispapirsstrimler ud som er lidt længere end det glas jeg bruger som form. Vikler papiret stramt omkring glasset og bukker det overstående papir ind under glasset som ville jeg pakke en gave ind - til sidst, når jeg har fjernet glasset trykker jeg avispapiret lidt ind i bunden så det bliver hvor det er.

Gestern, als Frans zu Mittag schlief fing ich an kleine Zeitungstüten fürs Vorziehen meiner Lieblingsblumen zu machen. Letztes Jahr war ich viel zu spät dran, die Blumen kamen spät und wurden nie wirklich gross - die meisten Keimlinge wurden von den Nacktschnecken gefressen. Dieses Jahr bin ich hoffentlich früh genug dran und überlege die meisten Blumen in Kübeln zu pflanzen - hoffe damit die ekligen Schnecken auf Abstand zu halten... Es ist total einfach die Zeitungsdinger zu machen. Ich schneide Stücke von der Zeitung die ein bisschen länger sind als das Glas das ich als Form benutze. Dann wickle ich das Glas ein und das unten überstehende Papier wird wie beim Geschenke einpacken eingeschlagen - zu verstehen? - zum Schluss, wenn das Glas entfernt ist drücke ich den Boden leicht nach innen, sodass er bleibt wo er soll.











2 Kommentare:

Marie hat gesagt…

jeg var også igang igår :) men suk, dit ser umægteligt mere pænt ud end sådan som jeg sår ;) der er bakker alle vegne, da jeg er gået lidt amok i år.

Christina hat gesagt…

marolle -
det ser kun pænt ud indtil man har vandet første gang, så bliver avisen gul og mindre pæn ;) hvis vi nu havde haft nogle rigtige vindueskarme med lidt dybde, så havde jeg lavet maaange flere, men vi bliver nød til at have dem stående på køkkenbordet, så derfor kunne jeg ikke gå helt amok - der skal jo også være plads til at spise ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...