Seiten

Dienstag, 22. Mai 2012

Små buketter og ny hue // Blumen und Mütze



Jeg spottede en Anne Black vase i yndlingsbutikken forleden, men den der kunne betales var med mørkegrønt mønster.. Ikke lige det jeg havde forestillet mig så i stedet kom der en lille dansk anden sag med hjem - og nu pynter den fint med de første små haveblomster i - endelig kan man igen plukke små buketter i egen have, det er bare så meget finere end købte blomster. Frans er også flittig med blomsterplukningen og det er altså dejligt at få små pusteblomster-blomster - har glemt hvad de hedder - og blomsterhoveder overrakt af sådan en lille bitte hånd... Igår aftes fik jeg lavet en ny EG sommerhat til ham, også med blomster - men moderat og holdt i drengefarver. Den blev lige lidt stor i det - men han har haft den på hele dagen i børnehaven, så han er glad for den. Og jeg har allerede klippet op til et par pige-sommerhatte til shoppen.


Endlich wieder Zeit fürs Blumenpflücken im eigenen Garten - Frans ist fleissig dabei und es gibt nichts besseres als Löwenzahn und Blumenköpfe überreicht mit Stolz und Freude... Also haben wir überall kleine Vasen und Gläser mit Blümchen drin... Ich habe gestern eine neue Sommermütze für Frans genäht - auch mit Blumen aber moderat und in Jungsfarben gehalten - sie wurde ein bisschen gross aber er mag sie und trägt sie schon den ganzen Tag. Und weil die so nett sind, die Mützen, habe ich 2 für Mädchen fast fertig, die müssen nur durch die Maschine und landen einer der nächsten Tage im Shop.


3 Kommentare:

TinaLykke hat gesagt…

Smiler over pusteblomster - det er jo dét, de burde hedde, i stedet for mælkebøtter :))
Flotte sommerhatte!
Kh Tina

Marie hat gesagt…

Jeg er også vild med små buketter fra haven eller grøftekanten for den sags skyld. Fin hat du har fået syet :-)

Christina hat gesagt…

tina -
nårh ja - det var mælkebøtter ;) skægt som jeg nogen gang bare overhovedet ikke kan huske hvad tingene hedder på dansk...

marie -
ja, der er noget helt specielt over de blomster man selv sætter sammen og jeg synes altid at de virker meget mere sommeragtig når de ikke er købt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...