Seiten

Sonntag, 30. September 2012

Et lille skab og ting... // Ein kleines Schränkchen und so Sachen...






De sidste mange dage har været præget af fuldstændig fladhed, sygdom og besøg af den bedste ældste veninde jeg har, Winnie - som Dodo bor hos i Danmark... Derfor har der været stille herinde, jeg har hverken fået læst eller kommenteret noget hos jer andre, det virker helt mærkeligt når det en sjælden gang sker at man slet ikke har følgt med...
Alt imens fik Winnie transporteret det skønne lille vægskab - som Kristin var så sød at finde til mig - til Berlin. Post Danmark er vidst ikke så forsigtig med pakker som man kunne håbe, så der skulle lidt arbejde til før det kunne hænges op og ruderne mangler også, da den ene gik itu undervejs... Men jeg er rigtig glad for det - synes at det passer noget så fint i vores stue, i det nye hjørne... Det fik lidt maling indeni, en meget sart lyselila - så når der engang kommer ruder i igen, så lyser farven fint igennem...
Hjørnet som nu har været i forandring de sidste mange uger er vi blevet tilfredse med nu - der er kommet en gammel lampe fra loppemanden til - den var mug-grøn og har fået en gang sort spray-lak, synes altså ikke at man kan se at den lampe har kostet under 10 kr.!? En tom olivenoliedåse fra Kreta bliver brugt til stearinlys, som nu igen bliver tændt flittigt herhjemme.

Så på trods af forkølelse og et minimum af søvn, så har det alligevel været nogle rigtig gode dage - mine skønne, lidt maling, noget nyt eller gammelt, en dejlig veninde og et BoligLiv er god medicin...


Hier war es leise - nix los und keine Lust gehabt... Ich war krank, wir waren alle platt und wir hatten Besuch aus Dänemark. Meine älteste Freundin, also die die ich am längsten kenne - Winnie, bei der meine Tochter im Moment ihr Austauschjahr verbringt war in Berlin... Also etwas Schönes mitten im Platt-sein...
Sie brachte Energie - meine Lieblingszeitschrift, gute Laune und einen tollen Hängeschrank mit. Das Schränkchen wurde innen mit hellem Lila gestrichen - wenn erst die Glasscheiben, die in das Schränkchen gehören wieder drin sind, dann wird es fein durchschimmern.. Ich finde es passt wunderbar in unsere neue Wohnzimmer-Ecke - die so bleiben darf, wir sind jetzt zufrieden... Also wahrscheinlich bin ich zufrieden und S. ist es auch weil er dann nichts mehr schleppen muss - höhö... Weil wir immer noch keine passende Deckenlampe gefunden haben, haben wir überall kleinere Lampen stehen, eine davon ist eine alte "schimmel-grüne" Lampe vom Trödel die ich jetzt schwarz-hochglanz sprühlackiert habe - eine gute Lösung für alles was nicht schön ist ;) Dazu die alte Olivenöldose aus unserem Kreta-Urlaub, gefüllt mit Kerzen die im Moment weggehen wie nix.

Die Ecke ist fertig, die Energie ist zurück, meine Süssen haben alle Ferien und ich habe ein neues BoligLiv - viel besser wird´s nicht...




5 Kommentare:

Unknown hat gesagt…

Håber du snart bliver helt frisk :)

by.bak - interior & lifestyle blog hat gesagt…

Hvor skønt med venindebesøg og hvor er det fedt, at Dodo bor hos hende. Jeg troede faktisk, at hun boede hos "fremmede" - håber i øvrigt hun trives i Kbh? Skabet er virkelig fint og jeg syneshele det hjørne efterhånden fremstår virkelig flot. Er vild med kubus stagen og den sorte lampe, som lige giver lidt kontrast til alt det lyse, vintageprægede. Super kombi!

Christina hat gesagt…

miri -
tak, ja, det er altså anstrengende at køre på halv kraft... og om aftenen er jeg så færdig at jeg bare glæder mig til at se dyner og det ligner altså ikke mig...

dorte-
det er skønt at vide at hun er i gode hænder, faktisk ved jeg slet ikke hvordan det skulle have været hvis hun havde været hos fremmede.. hun har haft lidt hjemve og har nu skiftet skole da ørestad var alt for anonym og alt alt for stor. hun kommer jo fra en lille skole med ca. 250 elever... men hun bliver passet på :)
ja, jeg er ved at være godt tilfreds med hjørnet - det er et godt mix nu :)

Sonja hat gesagt…

Ich schaue so gerne bei dir vorbei! Es ist sooo wunderschön bei euch, so hell und pastell-bunt! Ich liebe die Retro-Muster!! Wo bekommst du nur die tollen Papiere und Stoffe her??
Liebe Grüße! Sonja

Christina hat gesagt…

sonja -
danke schön, das freut mich richtig :) die meisten sachen besorge und finde ich in dänemark - hier ist es leider eher schwierig...
ganz liebe grüsse christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...