Seiten

Montag, 24. September 2012

Mens jeg tænker... // Während ich nachdenke...





Der sker ikke så meget her iøjeblikket - det er lidt som om at jeg er gået i stand-by-modus - jeg har sagt mit arbejde op, jeg er nået til et punkt hvor jeg kan mærke at det ikke er lige meget hvad man laver - at jeg har brugt mange år på min uddannelse er ok, men det passer bare ikke mere og jeg skal have kigget grundigt indad... Hvilken retning skal arbejdslivet tage - hvad er realistisk... Det er ikke nemt, men det er spændende faktisk, jeg synes at man begynder at se helt nyt på sig selv og tænker tanker som er nye og som måske kan bringe een videre... Jeg skal have prøvet diverse ideer af, skal bare i gang! Det hele er i hovedet - det skal ud... Og alt imens plukker vi de sidste blomster i haven - vi plukker de lækreste æbler, spiser kage og jeg hækler på det nye tæppe... Det er nok det der er brug for lige nu - hverdagsting...

Während ich darüber nachdenke wie ich beruflich weiterkomme - ich habe gekündigt, eine schwere Entscheidung, aber eine gute - machen wir schöne Sachen... Wir pflücken die letzten Blumen im Garten, wir ernten die Äpfel, essen Kuchen und ich häkle an der neuen Decke...
Ich könnte Dänischkurse geben, ein Häkel-Buch schreiben, einen Laden aufmachen - war schon immer mein Traum, meinen Dawanda-Shop ausbauen... Aber davon leben kann man nicht, also denke ich weiter... Ich bin noch in der Phase wo alles möglich ist und wo ich ich Neues denken kann, es ist eigentlich spannend, denn man sieht sich plötzlich mit anderen Augen...

9 Kommentare:

Evelyn hat gesagt…

oh. da scheint sich ja ein mächtiger umschwung in dein leben zu schleichen. aber das ist gut, mach was du machen willst & sei du! :) wenn ich könnte, würde ich auch liebend gern etwas "eigenes" haben... lg, evi

Christina hat gesagt…

evelyn -
danke :) ich muss nicht reich werden, also kann es eigentlich nicht so schwer sein... ich möchte so gerne gerne arbeiten und nicht nur müssen, obwohl ich ja muss... wenn du verstehst ;) und eigentlich ist es wahnsinn in diesen zeiten zu kündigen, aber auf der anderen seite kann ich nicht warten bis sonst wann - wenn dann jetzt... o lala...

Mig og Maya hat gesagt…

Det er en meget modig beslutning- mange tænker som dig, at man skulle tage en pause fra arbejdslivet, men der er ikke så mange der gør det, fordi mna ved hvad mna har og ikke hvad man får. Knus Heidi

by.bak - interior & lifestyle blog hat gesagt…

Jeg kender det godt. Jeg krænger også vrangen ud på mig selv for tiden og der er hårdt synes jeg. Men som
Du skriver også en dpændende proces som helt sikkert i den anden ende fører til noget mere rigtigt og meget meget godt. Hvor ser det fedt ud med den sorte kontrast i tæppet sammen med retro lappepuden - skønt!

Christina (Carla og krudtuglen) hat gesagt…

Det lyder rigtig spændende og har man mulighed og mod til at gøre som dig, så synes jeg det er fornuftigt i stedet for at hænge fast i noget, man ikke rigtig trives med. Sikke nogle flotte farver på det første billede!
K.h.
Christina

freuleinmimi hat gesagt…

Ich mag deine Bilder einfach jedes Mal und dann wünsch ich dir ganz viel Freude & Erfolg beim Nachdenken ;-)
Liebgruss, mimi

Unknown hat gesagt…

Jeg har stor respekt for din beslutning. Det kræver et personligt mod. At du allerede har nogle ideer i hvilken retning..Spændende !
Knus fra een, der selv har prøvet noget der ligner :)

Louise hat gesagt…

Jeg synes du er sej, glæder mig til at høre hvad du finder på.... Måske jeg også selv snart skal tænke lidt mere målrettet.... Elsker jo bare livet HJEMME ..,,,

Skøn dag til dig

Snullemor hat gesagt…

Hej Christina
Nå, så er beslutningen taget - rigtig meget held og lykke herfra! Jeg håber du kan bruge noget af det vi skrev om på mailen.... og du er altid velkommen til at skrive igen! Jeg glæder mig til at følge lidt med her, og se hvad der kommer til at ske ; )
: )

PS. Hvor er/bliver dit tæppe bare godt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...