Seiten

Montag, 14. Januar 2013

Forårsfarver // Frühlingsfarben





Jeg har været så heldig at finde to smukke børnestole som var sat til storskrald, det er ikke fordi vi har for lidt stole herhjemme, men jeg kan altså ikke bare gå forbi... De er malet i den fineste grønne og pink farve og jeg har ikke tænkt mig at skulle gøre noget ved dem... De kommer evt. ud i børnehavehuset når sæsonen starter igen... Indtil da nyder jeg dem inde i huset, med tæpper på og som bord ved siden af sengen...
En fin grøn plastikkurv er kommet med hjem fra loppemanden - tit skal jeg bare lige forbi og kigge og det er som regelt når jeg ikke har noget specielt jeg leder efter at jeg finder en masse fine ting...

Når året er helt friskt har jeg altid lyst til at flytte om og smide ud og i det hele taget bare få følelsen af "nyt" - og det er så tit det nemmeste bare at rokere lidt rundt på småtingene og alt det dims man har... Et nyt hjørne her og der virker altid... Ligesom tulipaner, smukke lyserøde og røde tulipaner...



Neue Stühle, diesmal kleine - gefunden auf der Strasse - nicht dass wir zu wenig Stühle haben, aber ich kann gar nicht einfach daran vorbeigehen... Sie sind in den schönsten grün und pink Tönen gestrichen und ich werde ausnahmsweise mal nichts daran ändern... Sie werden evt. das Garten-Kinder-Haus verschönern sobald wir wieder mehr draussen sind... Bis dahin geniesse ich sie im Haus als Ablage für Decken und als kleiner Tisch neben unser Bett...

Wenn das Jahr noch ganz frisch ist bekomme ich immer Lust umzuräumen, wegzuschmeissen und zu sortieren, alles neu zu machen... Manchmal reicht es die Sachen die man hat, von a nach b zu räumen - neue kleine Ecken zu machen und schon wirkt "es" anders... Man muss nicht unbedingt neu kaufen um neu zu bekommen... Ausser Tulpen... Schöne knackige rosa und rote Tulpen...



7 Kommentare:

Maiken hat gesagt…

Det var da et fint stolefund. :)

Unknown hat gesagt…

Rart det der at man alltid finner mest på bruktbutikken når man egentlig ikke leter etter noe. Vårlige og fint med stoler og tulipaner. Deilig nå når det blir lysere for hver dag. D

Unknown hat gesagt…

Dejligheder :)
At flytte lidt om, på det vi har, kan nemlig ofte give et helt nyt indtryk og man ser sine sager på ny :)

Finurligefinesser hat gesagt…

Hvor er det et fint tæppe og nogle lækre billeder :-) jeg kan også mærke en kraftig lyst til at starte på en frisk. Har lige givet mit arbejdsrum en ordentlig makeover, aaeeehh, det føles virkelig godt, plads til nye tanker og nye ideer :-)

by.bak - interior & lifestyle blog hat gesagt…

Skønne!! Tænk at nogen kan skille sig af med dem :-)

det ALLERBEDSTE... hat gesagt…

Skønne stole, og virkelig fine farver! Længes efter forår, men tror det lader vente på sig med al den sne der er faldet herhjemme:0) Ha en dejlig dag.
Kh. Louise

et delerum hat gesagt…

Børnestole i fine farver, det er et heldigt fund! Og med tulipaner i skønne farver tænker man på foråret :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...