Seiten

Montag, 13. August 2012

Farmors kunst, et bæger og en rose // Omas Kunst, ein Becher und eine Rose





Farmor maler og jeg fik lov at få et billede fra hendes sidste udstilling - kan godt lide det barnlige udtryk som sikkert også er opstået fordi det blev til sammen med Stella som var 6 da det blev malet. De to har klistret et lille bonderosefrø fra haven oppe i højre hjørne - farmor-børne-kunst, nu i vores stue... Jeg elsker jo at flytte om på "opstillingerne" herhjemme, så billedet er ikke blevet hængt op - synes at det er fint som det står der sammen med det gamle nøgleskab, Bøllings ænder og lidt blomster. Det lille plastikbæger fra lægens vandautomat er kommet med hjem - tror da at jeg skal have spurgt hvor de bestiller dem henne... Og så er anden omgang af min yndlingsroses blomstring begyndt - glæder mig til at der kommer lidt flere, så jeg kan begynde at plukke af dem til stuen...

Oma malt und ich durfte ein Bild von ihrer letzten Ausstellung aussuchen - Stella, damals 6 Jahre alt, hat mitgemalt. Ich mag den "kindischen" Ausdruck und den kleinen Stockrosensamen aus Omas und Opas Garten, den sie in die rechte obere Ecke geklebet haben... Oma-Kinder-Kunst bei uns zu Hause. Da ich so gerne immer wieder umräume habe ich das Bild erst gar nicht aufgehangen, zusammen mit dem kleinen Schlüsselschrank und meine Lieblingsenten sieht es einfach nett aus - es muss gar nicht an die Wand... Den kleinen Becher gab es letztens beim Arzt, davon brauchen wir mehr - auch wenns Plaste ist... Die Lieblingsrose blüht jetzt zum zweiten Mal, ich freue mich auf mehr rosa Schönheiten denn dann kann ich mit gutem Gewissen immer wieder welche pflücken....

Keine Kommentare:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...