Seiten

Donnerstag, 6. September 2012

En byttehandel og nye sko // Ein Tausch und neue Schuhe

 
En skøn pakke fra Louise er ankommet - en del af en byttehandel - med en masse dejlige danske sager, som jeg til dagligt jo overhovedet ikke har tilgang til. Nemlig kasser og papir fra Søstrene Grene og en masse fine småting oveni, masking tape - små "kopper" - notitsbøger... Der findes ikke noget bedre end pakker og post og i det hele taget overraskelser - så mine ellers lidt kaotiske dage med spande og vasketøj og virus blev lige lidt gladere...

Ein Paket von Louise ist angekommen - wir haben einen Tauschhandel gemacht und ich bekam unteranderem die schönsten Kisten und Papier aus einer meiner Lieblingsläden in Dänemark zugeschickt. Ein tolles Konzept - das Tauschen...



Mens det var min tur til at ligge syg og dårlig var kæresten ude og købe overgangssko til mindstemanden og han har ramt plet kan man vidst sige - ikke noget fis på farverne, læder og giftfri, læs uden chrom... Jeg elsker det brune look til drengene, så ret meget bedre kunne det ikke blive - nårh jo - snørebånd ville have været en drøm - men faktisk skal man være mere end heldig at finde et firma som stadigvæk laver noget så enkelt og efter min mening vigtigt som snørebånd! Jeg synes at hvert et barn skal kunne binde en sløjfe - jeg synes at det er ok at det tager tid at binde den og jeg ved hvor vigtigt det er for de små fingres "fin-motorik (?)" at kunne det og stoltheden over at kunne! ... Nå, det var lige et sidespring - altså vi er færdige og klare til efteråret som venter lige om hjørnet - med fine sko som er blevet indviet i dag...


Der Kleinste im Haus brauchte wiedermal Übergangsschuhe und war mit dem Papa unterwegs - und die beiden haben super eingekauft! Braun, Leder und Chromefrei! Ein super Schuh - ein guter Preis - mit Klett. Ich frage mich wo die Schnürsenkel geblieben sind - sie sind verschwunden aus dem Kinderschuhsortiment... Ich finde dass jedes Kind Schleifen binden können muss - ich finde es nicht schlimmm dass es somit länger dauert Schuhe anzuziehen - die Verfeinerung feinmotorische Fähigkeiten "verblöden mit Klett"... Aber wir haben jetzt auch Klett, weil es nix anderes gab! Dafür giftfreie kleine leckere Kinderfüsse... Der Herbst kann kommen und ab jetzt darf der Mann gerne jedesmal Schuhe einkaufen gehen...


5 Kommentare:

Davids Engle hat gesagt…

Det er godt du har nogle gode forbindelser i Danmark, når du ikke lige har en Søstrene Greene lige rundt hjørnet :-))
Til gengæld kan du købe økologiske varer til spotpriser - det gør jeg hver gang jeg er i Berlin :-)) Og chokolade!
Skoene til din søn er bare så fine. Rigtige drengesko. Også min ynglingsmodel. Håber vi får et smukt efterår. Både hos dig og i Danmark.
Kate

Fliegenpilzwerkstatt hat gesagt…

So schöne Sachen...ich mag solche Kisten.

Ab einer gewissen Schuhgröße gibt es ja fast nur Schuhe mit Schnürsenkeln.Gut das wir Eltern den Kindern das Schleife binden beigebracht haben sonst wären sie als Teenager aufgeschmissen...traurig aber wahr.
Zu meiner Zeit gab es gar keine Schuhe mit Klett...zumindestens kann ich mich nicht daran erinnern das ich jemals andere Schuhe hatte.


Liebe Grüße von Antonie

Unknown hat gesagt…

Dejligt med søde venner, der sender pakker :)
Rigtig fine overvejelser omkring snørebånd i børnesko ! Jeg er helt enig med dig.

Marie hat gesagt…

Dejligt med en medblogger der kan sende lidt lækkert fra Søstrene Grene, de har jo mange fine (og billige ting). Skoene til din søn er super fine!

Christina hat gesagt…

kate -
er det mon ikke altid sådan at det man ikke kan få er meget mere spændende end det der er lige om hjørnet... ;) så når jeg er i dk prøver jeg også at finde de vigtigste sager... oh ja, efteråret er påvej - jeg glæder mig helt. faktisk har de lovet op til 28 grader på mandag og faktisk gider jeg slet ikke mere, nu må det godt blive efterår :)

antonie -
ich sammle schon immer kartons damit ich selber welche machen kann... ja, komisch mit den schuhen - es war bis vorein paar jahren nicht schwer schürsenkel-schuhe zu finden, aber mittlerweile gibts die ja fast überhaupt nicht mehr. der tendenz hin zu "einfach" ist mir manchmal zu wenig durchdacht - aber ja, für die älteren gibts die dann wieder, nur die wollen sie natürlich nicht mehr ;) ich habe mein grosser chucks gekauft und da war es plötzlich ok mit schleife binden weil er die schuhe sooo cool findet - hähä ;)
lg christina

miri -
det er s.. rart med nogen der gider det :) ja, alt skal gå så hurtigt og der er ikke tid i børnehaverne til at hjælpe alle ungerne med skoene - men så kigger jeg på de børn jeg underviste i skolen og mange kunne ikke binde en sløjfe eller klippe med en saks - det er da noget kultur-noget som går tabt der hvis man vil stille det på spidsen... jeg ved godt at det er lidt i overkanten, men det er sådan noget basis-noget som bare er vigtigt synes jeg...

marie -
ja, det synes jeg også :) det varmer... skoene er fine og jeg er især glad for at de er uden giftstoffer og det til en fuldstændig akceptabel pris :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...