Seiten

Montag, 4. Juni 2012

Tidlig te og hæklede puder // Früh-Tee und gehäkelte Kissen




En tidlig, meget tidlig te med Dodo... Hun tog afsted til Hamborg på klasserejse her til morgen, så vi fik lige en par rolige minutter sammen inden vi kørte til banegården. De der mørke morgener er der altså et eller andet specielt over... Det var lidt mærkeligt at sende hende afsted i dag - måske fordi jeg er begyndt at kunne mærke at hendes udvekslingsår står næsten lige for døren...

2 puder til shoppen er blevet færdige... De kommer på shoppen i aften når ungerne sover. Og min mini Mano-kop lyser dejligt sommerligt med lidt blomster fra haven. Roserne står og er lige på nippet til at springe ud - så kom nu sol og varme...

Ein sehr früher Morgen... Nur Dodo und ich - mit Tee und eine ruhige Minute bevor ich sie zum Bahnhof bringen musste, auf Klassenreise nach Hamburg. Die dunkle Zeit am Morgen liebe ich, die Ruhe und die Atmosphäre und das Noch-nix-müssen... Es war komisch sie heute loszuschicken - vielleicht weil ich merke wie die Zeit rennt und ihr Austauschjahr nicht mehr weit weg ist...
2 gehäkelte Kissen für den Shop sind fertig geworden, heute Abend sind sie im Shop. Meine mini Mano-Tasse leuchtet schön mit Blumen aus dem Garten - die Rosen sind auch bald so weit, sie brauchen nur noch ein kleines bisschen Wärme - also komm nu endlich wieder Sonne...

5 Kommentare:

Marie hat gesagt…

Fine sommerlige puder :-) håber din datter får en dejlig tur! Kan godt forstå hvis det kommende udvekslings år kan gi lidt knuder i maven, puha.

hyggetroldeogbulderbasser hat gesagt…

Sikke smukke puder!!!
Og sikke en fantastisk blog du har - hvorfor ser jeg mon først den nu?? :)
Jeg melder mig straks som fast læser!!
Kh Tina

Skjerstad hat gesagt…

De runde heklede putene er så fine altså :) .. Jeg har garn liggende, tror jeg må prøve en sånn ;)
Så søtt det er med blomster i Mano !!

Klem fra Janne

Anonym hat gesagt…

Hvor ser det fint og hyggeligt ud. Hvor er kaffekanden på det første billede mon fra?
Jeg er lige stødt på din blog, så hyggeligt med dansk/tysk blogging! Jeg er selv tysker, men bor i Danmark. I starten bloggede jeg både på dansk og tysk, men blev for doven i længden, så nu er bloggen kun på dansk...

Christina hat gesagt…

marie -
bare det ikke regner hele tiden... ja, det bliver en hård tid - men jeg ved at hun er i gode hænder, det gør det lidt lettere...

tina -
tak for din søde kommentar - det er dejligt :) velkommen til :)

janne -
de er også ret nemme - desværre har jeg stadigvæk ikke fundet ud af et mønster til dem - det er bare at hækle derudaf og hele tiden chekke at puden ikke laver buler ;) kh christina

ohhappy -
synes engang imellem også at det er lidt "anstrengende" med begge sprog... især fordi man jo så synes at man skal skrive nogenlude det samme og så bliver det sådan noget oversættelsesnoget som tit lyder forkert på en eller anden måde...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...